Tudásbázis

2012.04.13 17:01

A Játék alapja:

A játék letöltése a hivatalos EU szerverről:

A World Of Tanks egy alapvetően csapat alapú, kizárólag interneten, online módban játszható akciójáték. A játékban a II. Világháború környékén épített páncélos járművekkel (tankokkal, páncélvadászokkal, önjáró lövegekkel) harcolva kell az ellenfél játékosai fölé kerekedni meglehetősen szép, részletes, hatalmas terekkel bíró 3D-s környezetben. A játékban több mint 150 féle járművet próbálhatunk ki, melyek az eredeti tervek alapján lettek elkészítve. A járműpark minden újabb verzióval bővül. A 6.7 verzióig Német, Orosz, Amerikai gépeket próbálhatunk ki, később a 7.1 verziónál megérkeznek a Francia tankok is.

A játék  magyar nyelven  is játszható !

 

Ingame videó trailer:

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZJjgDrqZFqE

 

A játékban található járművek, a járművekben ülő legénységgel együtt folyamatosan fejleszthetőek (tapasztalati pontokért és kreditért cserébe)  így mindig akad mivel foglalkozni, a harcokon kívül. 

 

Nem szabad elfeledni, ez csapatjáték. Egyedül, magányosan a nyakunkba venni a pályákat értelmetlen és felesleges. A győzelemhez szükség van némi önkontrollra, és a csapattagjainkkal történő együttműködésre.  

A járművek, a terep, a látvány részletessége elérhetővé teszik, hogy teljesen úgy érezd egy tank parancsnoka vagy és igazi harcban, megmérettetésbe teszed próbára a képességeidet.

 

A játék alapvetően teljesen ingyenes, free to play rendszerű. Mivel a szervereket is fenn kell tartani és a fejlesztők sem dolgoznak természetesen ingyen ezért lehetőség van a játékban aranyat (gold) vásárolni amivel különféle, kisebb előnyöket élvezhetsz. A játék enélkül is teljesen játszható, ráadásul aki aranyat költ az sem juthat el messzebb mint a mezei user, maximum hamarabb ér célt. A prémium előfizetők valamivel több tapasztalati pontot (+ 50%), és kreditet kapnak az előfizetésért cserébe. 1 havi előfizetés kb. 2500 gold, nagyjából 2500-2600 forint. A prémium fiókkal rendelkezők szakaszokat is alkothatnak. A szakasz 3 fő lehet. Tehát rajtad kívül meghívhatsz társnak a csatába két játékost.

Az alap csata rendszer 15 vs 15. Tehát 15 játékos harcol a pályán 15 ellenfél ellen. Az ellenfeleket a játék szintenként, járműtípusonként sorsolja össze. Erre most nem térek ki bővebben, erről közlök majd egy részletesebb írást külön.

 

 

 

A legénység folyamatosan fejlődik a harcok során. Alapból 50%-os legénységet kapunk. A legénység képzettsége meghatározó. A tankunk alap statisztikai adatai a legideálisabb esetre értendők. Magyarán a maximálisan kihozható képesség mértéke. Ha a legénység alapon 50%-on van akkor pl. a tank sebessége 59,5 %-a a teljes sebességnek. Persze ez egy arányszám, mert lejtőn lefelé meglesz a max sebesség. De a sofőrünk a tank erőforrásainak csak az 59% értékét használja ki. Ez ugyanígy érvényes a lövészre, rádiósra, parancsnokra, töltőre.

 

A tank személyzetét csak 100%-os képzettség felett érdemes átültetni, ha már rendelkeznek valamilyen másodlagos képességgel is (tűzoltás, álcázás, javítás). Csak azonos nemzetiségű tankokba lehet átültetni a legénységet. Az átültetésnél a 100%-os legénységi tag 90%-os lesz az új tankban, de a másodlagos skillje megmarad és, ha újra 100%-os lesz tovább nő a másodlagos képessége.

Az elsődleges képességek az új tankban így alakulnak:

azonos tanktípus esetén 90%  (pl medium tankból medium-ba)
más tanktípus esetén 80% (pl. medium tankból heavy-ba) 

 

A játékban lehetőség van prémium tankok vásárlására. Némely tank egész jó, de alapvetően nincs lényeges különbség egy azonos szintű, maximumra fejlesztett nem prémium tankhoz képest.  Ami mégis jelentős dolog az a tank által kapott kredit. A kredit szorzójuk sokkal magasabb ezeknek a tankoknak, így ha jól harcolsz több pénz üti a markodat.  A prémium tank nem fejleszthetőek, csak az alap gyári modulokkal harcolhatsz. A velük szerzett XP mennyiséget, sajnos csak goldért válthatod át, szabadon felhasználható, más tankok fejlesztésére költhető XP-re. A prémium tankok száma folyamatosan változik, van belőlük több is, maximum lvl 8 szintűek.

 

 

 

 

A megfelelő tank kiválasztása:

 

A kezdetkor mindenki azonos eséllyel indul. Kap mindenki a 3 fő nemzettő egy alap Tier 1 szintű tankot ingyen. Ezekkel kell megalapoznunk a jövőt.

 

A játékban 5 féle tanktípus szerepel, melyek jelentősen eltérő játékmenetet testesítenek meg.

 
 
 

Light tank (könnyű tank, felderitő) – ezek rendkívül agilis, gyors, ámde rendkívül gyengén páncélozott és felfegygyverzett járművek. Alapvető feladatuk az ellenséges célpontok felderítése, megmutatása a csapattársaknak.  Csak a kezdő tankok tartoznak ebbe a kategóriába, magasabb szinteken nincsenek könnyű tankok, szerepüket a közepes tankok töltik be. A 6.7 verziónál lvl 5 szintűek maximum.

 

 

Medium tank (közepes tank) – mozgékony tankok, átlagos fegyverzettel és páncélzattal. Fő feladatuk a nehéz tankok támogatása, a térképen a kulcspozíciók elfoglalása és tartása, ellenséges tüzérség és tank destroyerek felderítése és megsemmisítése. Gyorsaságukat kihasználva egy-egy elleni harcban a nehéztankokat is legyőzhetik, ha pedig 2-3 közepes tank összeáll és együtt tevékenykedik akár döntő  tényezők is lehetnek a csatában.

 

 

Heavy tank (nehéz tank) – ők képviselik a fő tűzerőt. Erős páncélzat és ágyúk jellemzik őket, cserébe természetesen nem túl mozgékonyak és gyorsak. Nagyon élvezetes velük játszani, de oda kel figyelni a helyezkedésre, mivel lassúak és a tüzérség elsődleges célpontjaik.

 

 

Tank destroyer (páncélvadász) – általában szintjüknél erősebb ágyúval rendelkező, legtöbb esetben torony nélküli járművek (ezért célzáshoz a testet kell forgatniuk), magas szinten esetenként rendkívül erős elülső páncélzattal. Elsősorban védekezésnél lesből való támadásra (bozótosban ülve) és a nehéz tankok támadásának támogatására használatos. Közelharcban a torony hiánya miatt nehéz használni, hiszen a közepes tankok gyorsan megkerülhetik (főleg ha lelövik a lánctalpát) és oldalról-hátulról pillanatok alatt szétszedik..

 

 

Artillery (tüzérség, SPG) – biztonságos távolságról (magasabb szinteken a térkép túloldaláról) képes nagy sebzést bevinni a célpontoknak. Bár páncélzata lényegében nulla (így közelharcban sérülékeny) óriási előnye hogy a térkép bármely pontját tudja lőni, a lassú heavyk rémálma. Ráadásul nem kell közvetlenül rálátnia a célpontra, például domb mögé is be tud lőni. A pályát felülről látja, mintegy műholdról. Nem túl változatos játékmenet, de rizikómentesen lehet irtani vele még a sokkal magasabb szintű tankokat is (emiatt a tüzéreket általában közutálat illeti).

 

 

A nemzetek nagyjából ki vannak egyensúlyozva. Tanktípusok szerint az alábbi jellemzést lehet adni a nemzetekről:

 

Harckocsi

Német: pontos löveg, de kisebb sebzés. Több hp, viszont nagyobb méretű test, szögletes formák.
Orosz: pontatlanabb löveg, de nagyobb sebzés. Kevesebb hp, de alacsonyabb felépítmény, döntöttebb formák.
Amerikai: nagyot sebző jó löveg. Papír test, de kemény torony (heavyiknél, T29 és felette).

 

Páncélvadász

Német: pontos és erős löveg, valamint 8-9 tierben erős test, 6-7-es tier elég gyenge
Orosz: nagyot sebző lövegek, jól rejtőzködő gépek, sebességben jobbak viszont nincs erős páncélzatuk még szemből se (kivéve a legnagyobbat)
Amerikai: alacsony szinten átlagosak, bár a Wolverine és a Sluger az egyetlen páncélvadász, aminek van tornya (ez komoly előny). Magasabb szinten brutális front páncél jellemzi őket.

 

Arty (tüzér)

Német: pontosak, több lövést is kibírnak. Néha kevés a lőszer. Az E-Typra nem hat a területre ható sebzés, ami néha jól jön.
Orosz: tier hattól, már brutális sebzés, sok lőszer. Állítólag nagyobb szögben csapódik a lövedék, ezért jobbak. Top arty nagyon gyors.
Amerikai: gyors és kicsit gépek sok lőszerrel. A top gép sebzi a legnagyobbat a játékban, de a lőszer is a legdrágább bele.




Ha esetleg ezek után se tudnál dönteni h melyik ágon és milyen tipusú tankal kezdj neki a játéknak itt egy kis puska .

https://www.wotinfo.hu/index.php/tank-elemzesek-wot



A játék lvl. 3 szinttől nehezedik, Ugyanis innentől már könnyen bekerülhetünk olyan csatába ahol tőlünk sokkal erősebbek, 2-3 akár 4 szinttel (tüzéreknél ennél is több) nagyobb járgányok ellen kell harcolni.  Kell a kihívás, ne sírjuk el magunkat ilyenkor. Egyrészt  a sorsoló rendszer igyekszik minél kevesebb várakozási időt összehozni csata előtt ( pár másodperc általában) illetőleg a játék unalmassá válna ha mindig te lennél a legnagyobb, vagy csak azonos szintűekkel harcolnál. HA magasabb szintűek ellen harcolsz több XP és kredit üti a markodat. Arról nem is beszélve, hogy visszafelé is igaz a történet. Pl. ha bent figyelsz a Tigrisben (7 szint), és a csapat fele 3-4-5 szintűekből áll. Szóval ne hisztizz, harcolj, használd ki a lehetőségeidet. HA kicsi vagy nem kell lövöldözni, segítsd a társaidat felderítéssel, vagy próbáld megvédeni a tüzéreiteket az ellenséges scout (felderítő) tankok elől. Aki nem adja fel, annak lesz Tier 10 gépe, előb utóbb :)

 

A TAPASZTALATI PONT (XP)

A tapasztalati pontot nem csak arra kapod, ha kilövöd az ellenfelet. Tanktípusonként is változik, ki mire, mennyit kap. Pontos számokat nem tudunk, de a hivatalos fórumon már felsorolták hogy miért jár jutalom egy csatában:

 

Mire kapunk XP-t:

- Ellenséges tankok sebzése
- Kritikus sebzés ellenséges járművön (csilingelő hang amikor eltaláljuk). A tankok közötti szintkülönbség számít, tehát ha egy magasabb szintű tankot találsz el, több XP-t meg pénzt kapsz.

- Ellenséges tank felfedezése (amikor meglátod és megjelenik a térképen piros pontként). Tüzérség felfedéséért kicsivel több jár mint a normál tankokért.

- Ha csapattársaink olyan tankot sebeznek, amit mi fedeztünk fel és mutatunk meg nekik (mivel azok távolabb vannak tőlük mint az ő látótávolságuk).

- Bónusz jár egy tank megsemmisítéséért (kill). Ugyanúgy mint sebzésnél, itt is több jár, ha nagyobb szintű tankot ölünk meg.

- Bázisfoglalásért, de csak azok a tankok kapnak jutalmat akik a zászló körüli körben tartózkodva „húzzák” a zászlót. A jutalom arányos a körben eltöltött idovel.

- Ha megsebzünk olyan ellenfelet, aki húzza a zászlónkat (ilyenkor őt reseteljük, ez különösen hasznos ha a mi csapatunk is foglal már de kicsit le van maradva)

- Bónusz jár azért, ha egy csata végén még életben vagyunk.

- Csatában való részvételért – azaz ha úgy lövünk ellenségre hogy viszonylag közel vagyunk hozzá (a megfogalmazás ködös, és azt is írták hogy ez csak minimálisan befolyásolja a jutalmat).

- A csapat minél több sebzést visz be a másiknak, annál több XPt kapnak a játékosok – viszont ennél az összetevőnél csak a megsemmisített ellenséges tankokat veszik figyelembe. Ennek a tételnek kicsi a hatása, de azért számít valamit. 

A legnagyobb bónusz: +50% XP és pénz a győztes csapatnak. (a vesztes illetve döntetlen meccsek esetén egyik csapat sem kapja meg ezt a bónuszt. Ergó a döntetlen az olyan, mintha mindkét csapat veszítene. Ráadásul sokáig is tart)

 

Amiért NEM jár XP:

- Baráti tank sebzése.
- Csapattársak megölése (Team killing – TK)
- Lepattanó lövedékek (ding, ricochet)
- Ha minket sebeznek…
- Különféle achievementek (hero of battle, sniper)
- Döntetlen vagy veresége esetén nincs 50% bónusz.

 

Nincs olyan, hogy a csapat több bónuszt kap ha minden tankot megsemmisít. Gyakran hisztiznek miatta a cseten, de nincs így. Gyakorlatilag mindegy hogy győztök. Persze az egyéni szerepvállalás adja a legtöbb XP-t azt ne felejtsd el.

 


 

Alapesetben minden XP amit egy tankkal megszerzünk csak az adott tank fejlesztéseire költhető el. Azonban minden csata után a szerzett XP 5%-a free XP-be kerül. A free XP bármely tankon felhasználható, nincs rá semmilyen megkötés.
 

Free XP-t aranyért lehet átváltani is. Ha egy tanknál MINDENT kifejlesztünk, onnantól kezdve Elite minősítést kap. Ez semmiféle extra képességet nem jelent, csak annyit hogy mostantól kezdve az XP amit vele gyűjtünk folyamatosan halmozódik, és aranyért cserébe átkonvertálható (1 gold = 25 XP arányban).

Ha nem tervezünk aranyat használni XP konvertálásra, elit tankokon bekapcsolhatjuk a legénység képzésének gyorsitása opciók. Ilyenkor a tankon nem halmozódik XP, minden megszerzett tapasztalat a legénység képzettségeit növeli. Csodát ne várjunk tőle, mivel valószínűleg eddigre az adott tank legénysége 100% körül van – ilyenkor minden % növekedés nagyon sok XPt igényel. Persze ha úgyse használnánk másra az XPt, ártani nem árthat

H kilőttek, és még tart a csata, nem muszáj megvárnod a csata végét. Elhagyhatod a csatát és ha van másik tankod beülhetsz a volánhoz és harcolhatsz tovább azzal. Ha az első csata végetért, akkor is megkapod a jutalmadat ha kilövésedet követően kiszálltál. 



A leírás készítéséhez gratulálok a wotinfo tulajdonosának

 

link :wotinfo.gportal.hu/gindex.php?pg=26802673